Recensie | Droomeiland van Josie Litton (Akora Trilogie #1)

Auteur: Josie Litton
Land van herkomst: Amerika
Uitgeverij: Bantam Dell
Voor het eerst verschenen: 2002
Aantal pagina’s: 318
Genre: Historische Roman

Joanna Hawkforte is al van jongs af aan in de ban van verhalen over het legendarische eiland Akora. Maar nu haar broer tijdens zijn zoektocht naar het mythische land spoorloos verdwenen is, lijken haar dagdromen in een nachtmerrie te veranderen. In een wanhopige poging haar broer te vinden sluipt Joanna aan boord van het schip van Alex Darcourt, de zoon van een Engelse lord en een Akoraanse prinses. Hij wil terug naar het land van zijn jeugd, een koninkrijk dat wordt gekweld door onrust en intriges.
Alex hoopt dat hij Joanna bij aankomst in Akora kan beschermen tegen de gevaren waaraan vreemdelingen in zijn land blootstaan. Maar een zo mogelijk nog grotere uitdaging is om haar te beschermen tegen zijn eigen smeulende begeerte – een verboden hartstocht die hun beider levens in gevaar brengt.

Joanna’s broer Royce gaat naar Akora en belooft haar dat hij met kerst terug zal zijn. Een half jaar na kerst is hij nog steeds niet terug en Joanna maakt zich grote zorgen. Helaas krijgt ze geen steun van het ministerie van buitenlandse zaken en ook Alex Darcourt wil haar niet te woord staan. Daarom besluit ze op zijn boot te sluipen om zo mee te varen naar Akora en haar broer zelf te zoeken.

Natuurlijk is Alex er niet blij mee als hij haar vind in het ruim van de boot. Toch besluit hij zo goed mogelijk voor haar te zorgen. Ze mag alleen niet op het dek komen. Hij weet eigenlijk niet zo goed wat hij met haar aan moet. Maar omdat ze zo’n moedige, eigenzinnige vrouw is, valt hij voor haar. Hoe kan hij haar beschermen tegen de gevaren die hen te wachten staan op het eiland en gaan ze haar broer nog terug vinden?

Het verhaal speelt zich af in begin 1800. Dat was even wennen, want ik lees niet zo vaak verhalen die zich zo lang geleden afspelen. Daarbij moet ik ook zeggen dat ik de cover ook helemaal niet vind passen bij de inhoud. De cover voelt een beetje te overdreven of zo. Het verhaal op zich vond ik erg mooi, alleen de manier waarop het geschreven is was zo droog, dat ik moeite had om mij erdoorheen te worstelen.

Uiteindelijk is het mij wel gelukt om het boek uit te lezen. Ik heb het verhaal twee sterren gegeven voor de moeite, omdat het verhaal zelf wel een goed concept was. Doordat dit boek mij zo tegenviel, heb ik besloten om mij niet te gaan wagen aan de andere delen van de trilogie. Ik heb nog genoeg andere boeken om te lezen.

Kende jij de Akora trilogie al?

Tagged , , ,

1 thought on “Recensie | Droomeiland van Josie Litton (Akora Trilogie #1)