Recensie | De betovering begint van Eliza Willard (Charmed Classics #1)

Auteur: Eliza Willard
Land van herkomst: Amerika
Uitgeverij: Simon Spotlight
Voor het eerst verschenen: 2003
Aantal pagina’s: 190
Genre: Fantasy

Prue, Piper en Phoebe Halliwell geloofden niet dat het oplezen van een magische spreuk echt zou werken. Maar dat deed het wel. En nu kan Prue voorwerpen laten bewegen door middel van haar geest, Piper kan de tijd stilzetten en Phoebe kan de toekomst zien. Zij zijn de Magische Machten…de machtigste heksen ooit.

Magisch zijn brengt echter gevolgen met zich mee. Een zwarte magiër is uit op hun krachten. En hij zal er alles aan doen om ze te krijgen. Zelfs als dat betekent dat hij hen moet vermoorden.

Dit boek is geschreven door Eliza Willard na aanleiding van de eerste aflevering van de tv-serie (oorspronkelijk uitgewerkt door Constance M. Burge. Toen ik de serie keek was ik natuurlijk nog een stuk jonger, het is al heel wat jaartjes geleden dat Charmed op de Nederlandse Televisie kwam. Toch zag ik gelijk de aflevering weer voor me zodra ik het boek begon te lezen. Ik merkte alleen wel dat er wat dingen veranderd waren vergeleken met de eerste aflevering, maar goed, het is ook geïnspireerd op en het is ook verder niet zo’n probleem geweest. Ik had de boeken nog nooit gelezen, maar ik besloot vorig jaar ze toch maar eens bij elkaar te gaan sprokkelen.

Deze eerste classic beschrijft het verhaal hoe de drie zussen Prue, Piper en Phoebe erachter komen dat ze heksen zijn. Of eigenlijk, Phoebe komt er als eerste achter, maar de andere twee geloven haar in eerste instantie niet. Op zolder vindt ze Het boek der schaduwen waaruit ze een spreuk hardop voorleest waardoor de krachten aan hen gegeven worden. Ook krijgt ze contact met de geest van een van hun voorouders, die haar verteld dat zij de machtigste heksen ooit zullen zijn.

Ik vond het heerlijk om weer een oude serie in te duiken en dan deze keer in boekvorm in plaats van de tv-serie. Inmiddels ben ik in de tweede classic begonnen. Ik ben benieuwd in hoeverre ik me nog dingen zal herkennen ten opzichte van de serie, juist omdat het al zo lang geleden voor mij is. Ik heb bijna alle boeken al compleet, ik mis alleen nog twee specials en dan heb ik alle Charmed boeken bij elkaar. Die laatste twee vind ik vast nog wel. Ik ben en blij in ieder geval dol op deze serie!

Heb jij de Charmed boeken gelezen of de serie gekeken?

1 thought on “Recensie | De betovering begint van Eliza Willard (Charmed Classics #1)